Passie, ondernemingszin en uitdagingen aangaan, dat zijn de drijfveren die het Louwman museum in Den Haag al bijna tien jaar tot een nationaal en internationaal succes maken. Niet voor niets is het daarom de locatie voor zakelijke evenementen.

Het Louwman Museum doet aan als een enorm landhuis. Dat was precies de bedoeling van de Amerikaanse architect Michael Graves, die ook het Castalia (de Haagse tieten) op zijn naam heeft staan. Hierdoor past het feilloos in de historische omgeving. Het museum herbergt ruim 250 antieke en klassieke automobielen waar geen land ter wereld zich aan kan meten én er zijn maar liefst tien unieke, sfeervolle ruimtes waar bedrijven hun congressen, seminars, bedrijfsfeesten, beurzen of zakenlunch en -diners houden. Odette Bos, eventmanager van het museum: “Een receptie, feestje of workshop kun je hier altijd combineren met een kleine wandel door het museum. Voor zakelijke evenementen hebben wij een capaciteit tot duizend man. Daar is dit gebouw echt voor ingericht. In het Louwman museum draait het om de beleving. De plek staat voor historie, maar ook voor innovatie en duurzaamheid. Het uitzicht is hier wijds en groen, terwijl het centrum van Den Haag in 10 minuten bereikbaar is. Er is zelfs een bushalte voor de deur en natuurlijk is er genoeg parkeerruimte.”

Onvergetelijk

Flexibiliteit, daar draait het om bij het Louwman museum. Want niet alleen ontvangt het museum rond de 165.000 bezoekers per jaar, ook wordt er voor gezorgd dat geen enkele bezoeker voor een dichte deur komt te staan. Zakelijke evenementen kunnen gewoon tijdens museumtijden plaatsvinden, terwijl privacy en sfeer gewaarborgd blijven. Nog meer exclusiviteit kan ook buiten de openingstijden van het museum om. Voor een complete transformatie van de publieke hal, een spektakel in de theaterzaal of een veel­omvattende cateringklus op het museumplein (waar origi­nele Haagse winkelgevels een jaren ’20 sfeer uitademen) draaien Odette en haar team hun hand niet voor om. “In onze theaterzaal hebben we een auto lift, die uit het podium omhoog komt. Ooit kwam de James Bond auto, de Aston Martin DB5 die wij in onze collectie hebben, op die manier op het podium waarna de nieuwste James Bond film werd gedraaid. Of een dame, die al piano spelend omhoog kwam. Er hebben dus zelfs concerten plaatsgevonden op dit podium!” In de bijna tien jaar dat het museum bestaat, heeft de mond-op-mond-reclame het meeste werk gedaan. “In al die jaren hebben we een kring van terugkerende relaties opgebouwd waar we trots op zijn.”

House of Lords

In de jaren ’20 was House of Lords een chique restaurant aan de Lange Poten, geleid door Luc Talsma. Het was een restaurant waar de oprichter van het Louwman museum ooit zelf als klein jongetje zat. Nu is de originele gevel terug te vinden in zijn eigen gebouwde museumplein. Nu werkt het Louwman museum samen met Haagse cateraar House of Lords, opgericht door Raymond Talsma, de zoon van Luc. De maatschappelijke verantwoordelijkheid van House of Lords uit zich in duurzaam ondernemen. Er wordt alleen van eerlijke en kwalitatief hoogwaardige producten gebruik gemaakt. Van elke gelegenheid maakt House of Lords zo iets heel bijzonders.

Lees meer over Louwman Museum op www.louwmanmuseum.nl

Meer lezen? Klik dan hier en lees verder op pagina 136 & 137 van LEVEN! Magazine #43

REAGEER