Korff de Gidts is een echt familiebedrijf. Wim is de derde generatie Korff de Gidtsen die het bedrijf dat zijn opa Philip in 1922 startte sinds 1988 runt. Zijn echtgenote Sandra neemt de marketing- en communicatie voor haar rekening en dochter Julia helpt mee met de content op de social mediakanalen.

In totaal heeft het echtpaar drie dochters. “Maar zij moeten straks vooral gaan doen wat zij zelf leuk vinden”, zegt Wim, die zijn kinderen geen druk wil opleggen om de zaak over te nemen. “We vinden het wel leuk dat Julia vanuit haar opleiding Creative Business haar steentje bijdraagt”, vult Sandra aan. “Zo is zij verantwoordelijk voor de rubriek ‘Woensdagwoning’.” Ook al behoren de overige medewerkers niet officieel tot ‘de familie’. “zo voelt het wel”, zegt makelaar en taxateur Vivianne Goudsmit. “We zijn echt één team. We gaan nu voor de honderd plus.”

Kansen op oververhitte woningmarkt
De huizenmarkt is oververhit met weinig aanbod. “Voor kopers een verschrikkelijke markt, maar als je je huiswerk goed hebt gedaan en de financiën op orde hebt, liggen er genoeg kansen”, legt de eigenaar van het makelaarskantoor uit. “Desondanks lukt het ons om elke week twee of drie huizen op Funda aan te melden. Daar zijn wij echt dankbaar voor.” Korff de Gidts onderscheidt zich op het gebied van persoonlijke aandacht en de snelheid van het inplannen van bezichtigingen. “Het eindpunt, de aanschaf of verkoop van een woning, is belangrijk, maar de weg ernaartoe is nóg belangrijker”, vult Goudsmit aan. “Zo verrassen we de klant op een originele manier als de financiering definitief rond is en zorgen we voor een persoonlijk cadeau bij de overdracht. Het kopen of verkopen van een huis is vaak een emotioneel moment en daarin zorgen wij voor goede begeleiding. We zijn er niet alleen voor de kennis, maar ook om mensen met de beide benen op de grond te houden.” Dat klanten soms na twintig jaar terugkomen voelt voor haar als the icing on the cake. “Je hebt je eigen kapper, maar ook je eigen makelaar. Dat klanten terug­keren is voor ons het mooiste compliment”, zegt Sandra.

Focus op komende honderd jaar
Het honderdjarig jubileum is niet alleen een moment om terug te kijken, maar juist om naar de toekomst te kijken. “De focus ligt op de komende honderd jaar. Zo komt er een nieuwe website en willen we onze nieuwbouwportefeuille uitbreiden”, aldus Wim. Dit jaar wordt nog iedere maand een slinger gegeven aan het Rad van Fortuin. Klanten en bezoekers van Korff de Gidts maken kans op mooie prijzen, zoals een gratis bouwkundig onderzoek of bos bloemen van een lokale winkelier. “Ook kunnen mensen die op huisnummer honderd wonen tot eind dit jaar gratis een chocolade­vignet van Bakkerij Plasman ophalen”, besluit Sandra.

Sinds april wordt bij elke deal die wordt gesloten een slaapzak en tent gedoneerd aan het StraatConsulaat. Wim en Sandra Korff de Gidts zijn trots op deze mijlpaal, maar ‘de focus ligt nu op de komende honderd jaar’, zegt Wim Korff de Gidts.


Hulp aan mensen zonder dak boven het hoofd
Maar weinig makelaars kunnen zeggen dat zij al honderd jaar bestaan. Korff de Gidts Makelaardij is een uitzondering op de regel en viert deze mijlpaal het hele jaar door mét de bewoners van Den Haag. Daarbij is speciaal aandacht voor Hagenaars zonder dak boven het hoofd. “Vanaf deze maand schenken we een tent en een slaapzak bij elke transactie die wij sluiten, aan het Straat Consulaat”, zegt Wim Korff de Gidts. Ook krijgt het Statenkwartier waar het makelaars­kantoor is gevestigd een cadeau met een jubileummuur­schildering die deze maand wordt aangebracht op het pand aan de Van Boetzelaerlaan 1 in Den Haag.


 

Korff de Gidts Makelaardij
Van Boetzelaerlaan 1, Den Haag
T 070 355 84 00
www.korffdegidts.nl

Meer lezen? Klik dan hier en lees verder op pagina 26 t/m 27 van LEVEN! Magazine #50

Tekst: Tanja Verkaik / Fotografie: Frank van der Burg