back to top
⬐ hier adverteren? bekijk de mogelijkheden.

ASSISTENT NAAR THE NEXT LEVEL

Deel op

Het ondersteunende vak is enorm in beweging. De hedendaagse ondersteuner is steeds meer de interne manager van een organisatie. Een echte spin in het web, die zaken regelt en zorgt dat deze efficiënt verlopen. Maar wat maakt een assistent een ondersteuner anno nu? Slabbers De Lange begeleidt assistents in hun carrière én verzorgt naast arbeidsbemiddelingen ook coaching en training op maat.

Mirjam Slabbers en Hellen Dordregter-de Lange startten in 2009 het werving & selectiebureau Slabbers De Lange. Al snel werden de diensten uitgebreid met coaching, scans en outplacement. Inmiddels weet menig ondersteuner het bureau te vinden in de zoektocht naar een nieuwe baan, om zich te verdiepen in het vak of een vakgerichte training te volgen. Het bureau is dan ook flink gegroeid en actief binnen de gehele Randstad.

Verandering in het vak

Hellen Dordregter-de Lange: “Het vak heeft zich de afgelopen decennia in een stroomversnelling ontwikkeld. Je kunt haast spreken van een ware revolutie. Voorheen was het een job op voornamelijk mbo-niveau, terwijl er tegenwoordig steeds meer vraag is naar ondersteuners met een hbo-opleiding. Dit biedt kansen en mogelijkheden voor de ondersteuners en maakt het vak uitdagender. Vlak daarbij ook de digitalisering en Het Nieuwe Werken niet uit. Er wordt tegenwoordig efficiënter gewerkt en vrijwel iedereen is 24/7 bereikbaar. Door de digitalisering gaan zaken bovendien sneller en worden vaak ook minder persoonlijk. Je moet als assistent zelf meer initiatief nemen om je interne netwerk te onderhouden. Ook zie je vaker dat assistents voor meerdere personen of afdelingen werken. Je moet dus goed prioriteiten kunnen stellen, snel kunnen schakelen en ondernemend zijn.”

Werving & Selectie

Mirjam Slabbers: “Als bureau zijn we er echt voor ondersteuners. Voor de één gaan we op zoek naar een nieuwe functie die aansluit bij de wensen en ambities en de ander begeleiden we, middels coaching en/of training, in de huidige functie. We vinden het belangrijk assistents te informeren over de ontwikkelingen in het vak. Dit heeft voor ons een wisselwerking, want door de openhartige gesprekken met de assistents zijn we het gespe­cia­liseerde bureau geworden dat we vandaag de dag zijn. Daarnaast kunnen we op deze manier assistents goed van dienst zijn bij het vinden van een nieuwe baan, coaching en/of training.”

Kijk voor meer informatie over Slabbers De Lange op www.slabbersdelange.nl

Meer lezen? Klik dan hier en lees verder op pagina 103 van LEVEN! Magazine #39

Gerelateerd

Sporen van tweede Wereldoorlog zichtbaar in landschap

De geschiedenis van Zuid-Holland is nog altijd tastbaar. De...

Delft zet innovatie in de spotlights

De historie ligt in Delft op straat, maar vergeet...

Provincie bewaakt de balans in Zuid-Holland

Waar moeten nieuwe, provinciale wegen, windmolens, warmtenetten, snelle fietspaden of juist...

Lancering wintereditie LEVEN! Magazine

Op dinsdag 18 november jl. vond in de prachtige Albert Lounge van De...

Uniek project: de Businesscoach Sociaal Ondernemen, Social Club Den Haag

Om mkb-bedrijven te helpen een bijdrage te leveren aan...