Kim Brokke, eigenaar van Infinitas Real Estate heeft een unieke werkwijze als The Real Estate Matchmaker en viert dit jaar feest. Het makelaarskantoor bestaat 10 jaar!

Het is duidelijk dat Infinitas is opgericht door een Hotello met passie voor uitstekende service en persoonlijk contact. “Ieder mens en pand is verschillend en uniek op zijn of haar manier en dat is nou juist zo leuk aan het vak! Iedere dag brengt weer wat nieuws”. Eigenaresse Kim Brokke vertelt haar verhaal. Infinitas is voornamelijk actief in de regio Haaglanden, Leidschendam-Voorburg, Rotterdam en Leiden.

Geen familie in het vastgoed en iedereen die zei: ‘Wat ga jij nou doen?’
Kim is afgestudeerd aan de Hotelschool vestiging Den Haag. Voor, tijdens en na haar studie heeft zij veel in het buitenland gewerkt, gestudeerd en gereisd. Bij iedere verhuizing moest zij dan ook in telkens een ander land op zoek naar nieuwe woonruimte. In deze periode heeft ze vele stappen moeten door­lopen om steeds weer een eigen thuis te creëren. Kim Brokke: “Ik ben op zoveel plekken in de wereld geweest en juist toen ik weer in Nederland kwam wonen, viel mij direct op dat er geen zorgzaam en meedenkend makelaarskantoor was. Dit, terwijl ik in andere landen, veel meer gewend was dit wel zo te ervaren. Ik zag een kans en dacht dit moet anders en de website was al met pen en potlood getekend.” Echter, geen van Kim haar familieleden of vrienden zat in het vastgoed. Vooral Kims vader, directeur van een internationaal food concern, was het in het begin niet eens met deze keuze. Nadat je de Hotelschool hebt afgerond, wordt er namelijk van je verwacht dat je bij een multinational gaat werken of in een 5-sterren hotel. Dát ging dus net even iets anders bij Kim. De laatste euro’s op haar bankrekening gingen naar een website en naar de visitekaartjes. Infinitas, en het bewandelen van het pad hiernaartoe, was een onmogelijk idee volgens iedereen om haar heen. Een periode van dag en nacht leren, lezen en luisteren volgde.

Direct, positieve energie, servicegericht
Niemand hield Kim tegen. Maar haar motto luidt nog altijd: ‘Waar een wil is, is een weg!’ De website was klaar, de kaartjes gedrukt. Actief bood ze op diverse manieren de Infinitas Tour aan. Het was een uniek concept vanwege de werkwijze in combinatie met het hoge servicelevel: het aanhuren van woningen bij andere makelaars waarbij ze de klant volledig ontzorgde en alles tot in de puntjes regelde van A tot Z. De dossiers van haar klanten waren perfect in orde zodat de huurders via Infinitas een streepje voor hadden. Deze werkwijze bleef niet onopgemerkt en het balletje ging rollen. Kim zette de service voort die ze gewend was te geven in 5 sterren hotels en daar voelde zij zich ook goed bij. Door de hoeveelheid goede transacties werd Kim ook benaderd door pandeigenaren met de vraag of zij hun vastgoed wilde gaan verhuren. Dit was het moment dat er een verandering plaats vond in de diensten. En hoe, want nu werd er ook verhuurd! Uiteraard pakte Kim dat met beide handen aan. Via goede mond tot mond reclame onder de vastgoedeigenaren
kwamen er steeds meer klanten en te verhuren panden bij. Zowel de aanhuur als de verhuur zijn beide nog zeer actief.

Aankoop en verkoop
Aankoop en verkoop waren in het begin geen diensten die aangeboden werden. “Hiervan had ik tot dan toe weinig verstand. En ik doe alleen iets waar ik goed in ben en zeker van ben.” Tot de dag dat er een oude bekende belde. Het was een klant voor wie Kim 2 jaar ervoor een woning had aangehuurd. Hij zei: “Ik wil dat jij een woning voor mij koopt. Alleen jij, want ik vertrouw jou”. Kim stelde voor om een goed bevriende collega makelaar erbij in te schakelen en het gezamenlijk aan te pakken. “Mijn service en meedenken en zijn expertise”. Dit was akkoord en 3 maanden later was de eerste woning aangekocht! Ook hierna heeft Kim uiteraard doorgepakt en na het aankopen van veel woningen kwam ook de dienst ter beschikking om woningen te verkopen via Infinitas Real Estate.

Beheer
Beheren van panden was uiteraard het gevolg van alle andere diensten en ook deze tak werd uitgerold. Het ontzorgd worden in combinatie met de directe en service gerichte manier van werken is waarom men kiest voor Infinitas om panden te beheren. Momenteel is er een toename in beheerklanten. Het respect van huurders naar hun eigenaren wordt zichtbaar minder. Kiezen voor een tussenpersoon die duidelijk, klantgericht en direct is met als doel de samenwerking te bevorderen, komt de situatie alleen maar ten goede. Kim en haar team vinden dit respect heel belangrijk. “Wanneer je gebruik mag maken van iemand zijn woning, behoor je hier keurig en respectvol mee om te gaan.” Daarom is het onder andere van belang dat alles schriftelijk goed wordt vastgelegd, zodat indien nodig een eigenaar bijvoorbeeld gemaakte kosten kan laten vergoeden door de huurders. Servicegericht naar de huurders in de beheerpanden zijn ze zeker bij Infinitas. “Ik word regelmatig in het weekend gebeld of geappt door huurders met algemene vragen”, aldus Kim. “Deze band is belangrijk en staat hoog in het vaandel bij Infinitas, zodat huurders zich verantwoordelijk en verbonden blijven voelen.”

Infinitas betekent oneindig in het Latijn, dit weerspiegelt de persoonlijkheid van Kim en haar team én staat voor de veelzijdige zorg en toewijding. Het kantoor is na 10 jaar Statenkwartier verhuisd naar het centrum van Den Haag. Centraler naar alle klanten en weer eens wat nieuws. De diensten de dag van vandaag; (VER)HUUR | (VER)KOOP |
BEHEER | BELEGGINGEN | INTERIEUR.

Infinitas Real Estate
The Real Estate Match Makers
Mauritskade 61, Den Haag
T 070 711 38 11
www.Infinitasrealestate.nl

Meer lezen? Klik dan hier en lees verder op pagina 94 t/m 95 van LEVEN! Magazine #50

Fotografie: Nunzia Platone