In een tijd waarin alles simpelweg net een beetje anders is dan anders, ontstaan er gelukkig ook genoeg mooie dingen. ‘Mr. Positivo himself’ Peter Boelhouwer ziet het binnen zijn eigen team en bij partners gebeuren. Oude hobby’s worden nieuw leven ingeblazen, nieuwe interesses worden in rap tempo ontwikkeld en de één weet zich nog sneller aan te passen dan de ander.

Je noemt direct weer een aantal positieve dingen op als ik je vraag hoe afgelopen periode is geweest, hoe komt dat toch?

“Ten eerste omdat ik dat vanuit huis heb meegekregen en ten tweede omdat zowel mijn vrouw Désirée als ik denk ik ook gewoon oog hebben voor kleine, positieve ontwikkelin­gen en die ook echt kunnen waarderen. En het mooie is: dit zie ik ook al terug bij onze zonen Jesse en Sam. Juist nu het leven voor iedereen in een wat lagere versnelling staat door de pandemie, gaat er meer aandacht naar andere dingen dan alleen werk. En dat vind ik oprecht een mooie ontwik­keling ook binnen ons eigen gezin.”

Neem ons eens even mee daarin, kun je wat voorbeelden noemen?

“Zeker! Neem onze projectmanager Jasper. Onze vooruit­ geschoven post voor onder andere het jaarlijkse Prinsjes­festival waarvan de voorbereiding net weer gestart is. In de afgelopen periode heeft hij zich naast zijn werk voor ons ook gespecialiseerd in zijn eigen bedrijf op het gebied van coaching, training en advies aan professionals. Ik vind dat een heel mooie stap en juich het alleen maar toe!”

Peter Boelhouwer

Peter heeft de smaak te pakken en vervolgt:

“Ook mijn rechterhand Marcel heeft afgelopen maanden nog maar eens bewezen over een grote portie flexibiliteit te beschikken. Niet alleen is hij de mede­kartrekker geweest binnen ons nieuwe bedrijf Crowd Management Architects, waarin menig veiligheidsplan uit zijn handen tot stand kwam, ook is hij zich aan het specialiseren in het verduurzamen van onze aankomende evenementen. De komende editie van de Royal Christmas Fair is daar een mooi voorbeeld van. Want hoe zorgen we er bijvoorbeeld voor dat deze zo ‘aggregaat vrij’ mogelijk georganiseerd wordt? Marcel duikt erin en gaat met nieuwe energie aan de slag, en dat helpt al onze evene­menten weer een stapje verder.”

Merk je bij jezelf ook dat afgelopen jaar een positief effect heeft gehad op je eigen handelen?

“Ik merk vooral dat we ons met DB Evenementen zijn gaan verbreden. Waar eerst de volledige focus lag op de produc­tie en organisatie van evenementen is dat nu veel breder. Zo mochten we in opdracht van Gemeente Den Haag bijvoor­ beeld de projectbegeleiding voor de ‘Alternatieve Tellocaties’ tijdens Tweede Kamerverkiezing voor onze rekening nemen en werden we sowieso op een andere manier dienstbaar aan de stad. En ik merk ook dat we ons naast werk nog bewus­ter zijn geworden van onze gezondheid. Terwijl we normaal trouw naar Health Spa gaan, viel dat nu weg. Daarom heb­ben we de vergaderruimte op kantoor al snel omgebouwd tot heuse ‘gym’ waar trainer Remy Munier ons nu 1 op 1 on­ der handen neemt.”

Je hebt niet stilgezeten dus?

“Nee, zeker niet. Terwijl veel mensen de afgelopen periode binnen waren, waren wij juist veel buiten om ons bezig te houden met bezoekers­ stromen en crowdmanagement vraagstukken. We mochten op die manier verbindingen blijven maken in de stad en dat was echt de brandstof die het vuurtje liet branden het afgelopen jaar.”

Nu we het toch over vuurtjes hebben, de vuurkorven bij VISSCH worden in oktober ook weer ontstoken op de visafslag?

Glunderend “Ja, klopt. Het eerste weekend van oktober staat dat foodfestival, na een jaartje afwezigheid, weer op het pro­gramma. Samen met mijn mede­initiatiefnemer en kompaan Heino Walbroek houden we op dit moment nog rekening met verschillende scenario’s, maar we gaan ervan uit dat we op vrijdagmiddag 1 oktober de deuren van de visafslag weer wijd openzetten voor publiek. Als je het trouwens toch over mooie ontwikkelingen hebt ten tijde van corona, is Heino ook een mooi voorbeeld. Hij schreef dit afgelopen jaar een boek over Feyenoord, een kleurrijke terugblik middels interviews van de helden van weleer.”

Wat staat er verder nog op de planning voor DB de komende periode?

“Naast VISSCH en de Royal Christmas Fair, zijn we onze dienstverlening aan het doorontwikkelen. Onder andere met de ‘DB Eventtools’ en ‘DB Eventwork. ’ Doordat veel men­ sen noodgedwongen de evenementenbranche hebben moe­ ten verlaten, is er een enorme behoefte aan vakkundige en gastvrije eventondersteuners ontstaan. Daar hopen wij op in te kunnen spelen. We onderzoeken de mogelijkheden om mensen, met bijvoorbeeld een afstand tot de arbeidsmarkt of komend uit een heel andere branche, op te leiden en om te scholen. Er is daarnaast behoefte aan goede productie­ mensen, dus hoe mooi zou het zijn als we ook daar weer iets in kunnen betekenen?”

Kortom: je hoeft je niet te vervelen?

“Klopt, en dat is maar goed ook, want dat is niets voor mij. Ik blijf het gaaf vinden om mensen in hun kracht te zetten. Zo ook onze powervrouw Daphne. Die naast haar inzet voor het DB team, nu ook de BIZ Frederik Hendriklaan en BIZ Noordeinde ondersteunt. Mooi toch? En als we het dan toch over powervrouwen hebben, wil ik als allerlaatste ook nog even mijn eigen vrouw Désirée noemen die, na een toffe tijd bij Hart Beach, nu op de Denneweg bij Black aan de slag is en daarnaast voor mij en ons gezin echt onze steun en toe­ verlaat is.”

DB Evenementen

Tinwerf 4, Den Haag
T 070 307 29 00

Meer weten? Kijk op www.dbevenementen.nl

Meer lezen? Klik dan hier en lees verder op pagina’s 104 & 105 van LEVEN! Magazine #47

Tekst: Marlies van der Kolk