Het gaat goed met Canon Business Center Nederland. Het bedrijf is flink gegroeid en gaat nu ook uitbreiden naar België en Luxemburg. “Het geheim zit in verbinding en beleving. Natuurlijk bieden we producten en services van topkwaliteit, maar juist de toegevoegde, emotionele waarde maakt ons uniek. Elke aanraking met onze organisatie is een beleving”, vertelt CEO en eigenaar Willem-Jan Bosch. “Wij geven kleur aan jouw succes.”
“Bij Canon Business Center Nederland helpen we onze relaties met het maken van een onuitwisbare indruk: een essentieel onderdeel van hun succes! Het is nu belangrijker dan ooit om anders te ondernemen. Vandaag kun je beter presteren dan gisteren, want dankzij de snel voortschrijdende technologie kun je écht het verschil maken. Wij zorgen er samen met onze klanten voor dat je iedere dag opnieuw kunt excelleren.” Met een breed portfolio aan producten en services optimaliseert Canon Business Center Nederland informatieprocessen en documentstromen. “Wij leveren alle benodigdheden voor het digitaliseren en automatiseren van document workflows: multifunctionals, printers, plotters, reprosystemen, software, business services, papier en supplies. We staan voor topkwaliteit en vinden dat eigenlijk zó vanzelfsprekend, dat we hier in onze communicatie lang niet altijd nadruk op leggen. We focussen ons op maximale emotionele klantwaarde en ondernemen op een klantgestuurde manier. Bij alles wat we doen voegen we emotie toe en die kan met van alles te maken hebben. Denk aan kleur, communicatie, het overtreffen van een verwachting of met net even anders ondernemen dan de klant verwacht.”
Kernwaarden
Binnen Canon Business Center Nederland spreekt iedereen dezelfde taal, vanuit vier kernwaarden. “We zijn voorspelbaar: de overtreffende trap van betrouwbaar. Als we een afspraak maken, dan komen we die ook na. Daarnaast willen we verbinden, zowel met onze eigen klanten als met hun netwerk. Zo brengen we iedereen op een informele wijze met elkaar in contact. Beleving is een derde kernwaarde, die draait om het toevoegen van emotie. En last but not least: anders ondernemen. Het is bij ons nooit ‘ja, maar’, maar altijd ‘we gaan het fixen’.”
Optimale beleving wordt onder andere geboden door de CBC Academy, waarbij inspirerende gastsprekers hun verhaal vertellen. “CBC Academy draait in essentie om verbinden en inspireren. Zo waren bijvoorbeeld bij ons te gast de echtgenoot van Opra Winfrey, evenals de algemeen directrice van Boeing Europa en voormalig doelman van het Nederlands elftal Hans van Breukelen. Allemaal sprekers die dit concept ondersteunen en zelf ook werken vanuit klantgestuurd ondernemen. Soms verzorgen ook klanten een sessie, zoals de Efteling die kwam vertellen over maximale emotie en beleving in hun themapark.”
Focus op duurzaamheid
Het aanscherpen van de strategie heeft geresulteerd in onze nieuwe pay off: Colour your performance. “Dat gaat zowel over de prestaties van onze klanten als over onze oplossingen en onze eigen meerwaarde als business partner. We bieden altijd oplossingen op maat: de ene klant heeft behoefte aan een state of the art innovatieve machine, de ander juist aan het slimmer inrichten van werkprocessen. En voor organisaties die moeten besparen of een tijdelijke oplossing nodig hebben, bieden wij ons New Value programma met een grote focus op duurzaamheid. We halen daarvoor machines terug uit de markt en maken daarvan weer nieuwe apparaten die we tegen een extra interessante prijs kunnen aanbieden.”
Ook interne processen worden continu verbeterd. “Onze logistieke collega’s stelden de vraag of het afleveren van apparaten niet efficiënter kon. Zo ontstond het idee voor onze gerobotiseerde traploper. De machine wordt van tevoren voorbereid en ons eigen transportteam brengt deze naar de klant. De traploper rijdt hiermee vervolgens de trap op en levert het apparaat af op de juiste locatie. Dit is een prachtig staaltje van anders ondernemen én van beleving. Voorheen moest een machine door twee personen worden afgeleverd en ging er de volgende dag iemand langs om het apparaat aan te sluiten. Nu kan één persoon de aflevering verzorgen waardoor wij nog efficiënter kunnen werken. Mensen vinden het geweldig om deze innovatie te zien en staan altijd foto’s en video’s te maken!”
Canon Business Center Den Haag
Het Canon Business Center Den Haag is gevestigd in het Castellum op het Forepark. “We denken graag mee met Haagse ondernemers. Dat deden we eerder bijvoorbeeld voor een groot advocatenkantoor. Met hun kantoormachines printten ze losse documenten in zwart-wit, ze voegden deze handmatig samen en leverden het op die manier aan bij de rechtbank. Wij hebben voorgesteld om met een grafische machine te gaan werken, waarmee je een compleet document maakt, gebonden en in full colour. Hiermee maken ze een unieke indruk in de rechtbank. Ze zijn met één machine begonnen, maar inmiddels staan ze overal en hebben ook andere advocatenkantoren interesse.”
Business Netwerk Haaglanden op bezoek
Het was een inspirerende dag waarop Business Netwerk Haaglanden bij Canon Business Center Nederland op bezoek kwam. De leden arriveerden met de spelersbus van ADO Den Haag en de toon werd meteen gezet voor een gezellige middag. Er werden interessante presentaties gegeven over de groei van de organisatie en belangrijke trends in de industrie, gevolgd door een rondleiding door het hoofdkantoor, afgesloten met een gezellige barbecue.
Canon Business Center Den Haag
Loire 174, Den Haag
T 088 210 55 00
www.canonbusinesscenter.nl
Meer lezen? Klik dan hier en lees verder op pagina 124 t/m 125 van LEVEN! Magazine #49
Tekst: Marita Smit