Twintig jaar geleden begon directeur Hetty Moll, samen met haar man Frank Roders, Compagnon. Het bedrijf biedt complete oplossingen op het gebied van HR, Career en Recruitment Services.

Bij hun op één na laatste werkgever MKB Advies besloten Hetty en Frank het roer om te gooien. Na jarenlang hun sporen verdiend te hebben in het HR- respectievelijk marketingvak, werden ze zelf ondernemers. Een keuze die in combinatie met hard werken en de juiste mensen tot een mooi bedrijf heeft geleid. Inmiddels heeft het bedrijf vier regiokantoren en zijn er ruim 100 professionals in dienst. Daarnaast staat Hetty in The Next Women100 van de meest succesvolle vrouwelijk ondernemers.

Evenwicht

“Ik zeg regelmatig tegen Frank, dat als wij destijds een goede manager hadden gehad, wij waarschijnlijk nooit waren gaan ondernemen. Onze beider ouders waren ambtenaren, dus het was geen voor de hand liggende keuze. Maar wij wilden het ánders doen. Vanuit die gedachte is Compagnon ontstaan. Hoe ben je een succes­volle compagnon voor elkaar? In welke relatie dan ook? Als klant en leverancier, als werkgever en werknemer en als collega’s onderling? Binnen het bedrijf is hier veel over gesproken. Waarom kiezen klanten juist voor ons? Wat maakt de ene match wel succesvol en de ander niet? Bij het antwoorden van deze vragen kwam steeds hetzelfde naar voren: je bent een compagnon op het moment dat je zowel oog hebt voor de relatie als voor de prestatie.” Intern noemen we dat ‘plezier en prestatie’.

Hetty is ervan overtuigd dat als je merkbaar beide nastreeft, dat de basis is voor vertrouwen en vertrouwen is de basis voor groei. Je moet dingen durven en vrijuit, met je eigen persoonlijkheid kunnen werken. Dat is wat de werk­nemers van HR-specialist Compagnon verbindt en het verschil maakt. “Hier werken ruim 100 mensen. Ze verschillen enorm qua persoonlijkheid en (culturele) achtergronden. Toch gaan ze allemaal voor hetzelfde; ze zijn ‘van nature compagnon’; dat kun je niet leren, dat moet je zijn! Ik ben ontzettend trots dat wij die wij diversiteit aan personeel hebben en dat ze zich toch verbonden voelen.”

Groei en ontwikkeling

Wie één van de vier kantoren van Compagnon binnen­stapt, kan er niet omheen: de rode tulp. Overal zie je de bloem terug. Van schilderijen, beeldjes tot aan de website. Als gepassioneerd verzamelaar van tulpen, was voor Hetty de tulp het ideale logo voor Compagnon. De tulp past bij onze visie en symboliseert de groei waar wij samen met klanten en collega’s naar streven.”

De HR-markt is enorm in ontwikkeling. Blijven innoveren is dan ook belangrijk om je te kunnen onderscheiden van de rest. Opdrachtgevers kunnen bij Compagnon terecht voor HR Services als ze vast of tijdelijk P&O personeel zoeken, maar ook voor loopbaanbegeleiding en outplacement (Career Services). Met de dienst Recruitment Services krijgen organisaties hulp om de werving & selectie van hun personeel te verbeteren en flexibiliseren. Compagnon kan het recruitment in-house in zijn geheel overnemen, maar ondersteunt de werving ook, door social media campagnes voor de klant. Of door een interim recruiter in te zetten, die zijn eigen toolbox meeneemt. Na twintig jaar is Hetty nog vol lof over haar vak. “Je helpt mensen en organisaties succesvol te zijn op de arbeidsmarkt. De juiste match maken, geeft een enorme kick. Je kunt echt het verschil maken in iemand zijn leven.”

Meer informatie over Compagnon kijk dan op www.compagnon.com

Meer lezen? Klik dan hier en lees verder op pagina 100 & 101 van LEVEN! Magazine #41

REAGEER