Goed personeel is een groot goed. Mise en Place is daarvan doordrongen: “We creëren voor ons personeel een aantrekkelijke ‘community’ die zoveel voordelen biedt, dat je graag erbij wilt horen. Zo beschikken we voor onze opdrachtgevers over een gemotiveerde ploeg die je graag aan het werk wilt hebben.”

“Met onze enthousiaste, talentvolle en goed getrainde medewerkers – we noemen ze Jobpers – verzorgen we gastvrijheid op hoog niveau. Als je als onder­nemer op korte termijn extra horecapersoneel wilt inhuren, een tijdelijke piekdrukte wilt opvangen of juist personeel nodig hebt voor een langlopend project, kan Mise en Place van dienst zijn. We werken veel voor onder andere hotels, theaters, congrescentra, voetbalstadions, cateraars en evenementenorganisatoren. De focus ligt op hospitality en events”, vertelt Paul Vosters, commercieel directeur Mise en Place. “Partners waar wij mee samenwerken zijn onder andere Formule 1, Anouk op het Malieveld en het Pal Mundo Festival.”

Piek en ziek
“Ons concept is gebaseerd op inzet van horecapersoneel bij ‘piek & ziek’. Wat we niet doen – en ook niet kunnen en niet willen – is dezelfde persoon voor langere tijd op dezelfde plek inzetten. Maar of het nu om één of om meerdere medewerkers gaat: we leveren kwaliteit en onze relaties hebben een vast aanspreekpunt. In Den Haag is Mike Uges onze City Manager. Hij is verantwoordelijk voor alle operationele taken. Hij onderhoudt de contacten met de studenten die voor Mise en Place werken en zorgt er ook voor dat deze Jobpers worden ingezet op alle horecajobs die bij ons binnenkomen.”

 

Binnenhalen, binden, boeien en behouden
“Het werk ligt op dit moment als het ware ‘op straat’. Niet het binnen­halen van opdrachten, maar het binnenhalen en behouden van goed personeel is nu mijn grootste uitdaging”, weet Mike Uges. “Het gaat bij Mise en Place mede daarom vooral ook om binden en boeien. We bieden onze Jobpers ontwikkelingskansen, doorgroeimogelijkheden en een prima uurloon (tussen de e 11 en e 16,50). Omdat alle Jobpers als echte horecaprofessionals aan de slag moeten kunnen, is de gastvrijheidstraining verplicht. Daarnaast zijn er trainingen mogelijk op het gebied van horeca (bijvoorbeeld barista en wijnkennis) en persoonlijke ontwikkeling. Verder maken we het werken voor Mise en Place zo aantrekkelijk mogelijk door gebruik te maken van een handige app, een online platform, en vaste, goed bereikbare contactpersoon en door veel leuke dingen te organiseren. Wie voor Mise en Place werkt, hoort bij de Mise en Place-community.”


Meet Mike
Mike Uges (23) is sinds 1 juni jl. de City Manager van Mise en Place in Den Haag. Met een mooie horecaopleiding en al heel wat horecaervaring op zak is deze enthousiaste manager de juiste persoon om studenten tussen de 18 en 24 voor Mise en Place te werven. “Twee keer per week werk ik op een flexplek ergens op een centraal punt in Den Haag, bijvoorbeeld bij de Hotelschool of in het Student Hotel. Studenten kunnen me hier goed vinden en me makkelijk aanspreken. Vaak worden ze aan me voorgesteld door een vriend of vriendin die al voor Mise en Place werkt. Ik hou het graag zo laagdrempelig mogelijk. Ik vertel waar en hoe we te werk gaan en leg uit waarom het zo leuk is bij Mise en Place. Werken bij Mise en Place is namelijk zoveel meer dan een bijbaantje. Naast kansen om je te ontwikkelen en mogelijkheden om door te groeien, hebben we maandborrels, summercamp en gaan we samen op wintersport. Mise en Place doet er van alles aan om iets tofs toe te voegen aan het studentenleven. Natuurlijk moet je wel passie voor hospitality hebben als je voor ons wilt werken, maar Mise en Place zorgt ervoor dat het werk méér is dan uren maken en declareren.”



Mise en Place

Mike Uges, City Manager Den Haag
T 06 58 07 59 40 | 085 024 01 30
Mike.uges@miseenplace.nl
www.miseenplace.nl

Meer lezen? Klik dan hier en lees verder op pagina 136 t/m 137 van LEVEN! Magazine #51

Tekst: Martine van Rijn / Fotografie: Bas Adriaans