Vlaggetjesdag en in juni de allereerste Sail op Scheveningen. Evenementen die door organisator Peter Boelhouwer mede georganiseerd worden. Hij weet als geen ander mensen in beweging te krijgen. Toch kan het nog beter. Een pleidooi voor nog meer local-to-local samenwerkingen om Den Haag nog meer op de kaart te zetten en alle inwoners mee te laten profiteren.

Als eigenaar van DB Evenementen en Haag Events kent Peter de stad en de mogelijkheden van haver tot gort. Mensen het naar de zin maken, daar doet hij het allemaal voor. “Alles valt of staat met lokale betrokkenheid en enthousiasme. Evenementen als VISSCH, het Escamp festival, het Ondernemersgala of de Intocht van Sinterklaas draaien dankzij de enorme inzet van lokale vrijwilligers. Zonder hen krijg je het niet voor elkaar. In die zin zitten we in de haarvaten van de stad, maar het moet allemaal nog meer body krijgen en de lijnen moeten nog korter worden. Uit­eindelijk willen we graag dat zoveel mogelijk inwoners van de stad mee kunnen genieten van alle evenementen die georganiseerd worden. Van Laak tot Loosduinen. Bovendien, als je lokale partijen en vrijwilligers inzet, willen ze het evenement in eigen stad goed neerzetten. Dat is onze Haagse kracht.”

Verbinden

Peter is een echte verbinder en ervan overtuigd dat je samen meer bereikt. Volgens de ondernemer gaat het erom elkaar dingen te gunnen en samenwerkingen op te zoeken. Dat zal niet altijd soepel verlopen. Maar om je als onder­nemer of bedrijf te kunnen blijven ontwikkelen én Den Haag tegelijk beter en leefbaarder te maken, moet je ook bereid zijn fouten te maken. “Dat hoort bij groei. Daar is een andere mindset voor nodig. Eentje waarin je elkaar vertrouwt, helpt en wilt delen. Kortom, leven en laten
leven. Dat is mijn levensmotto.”

Kansen en mogelijkheden

Peter nam 11 jaar geleden DB Evenementen over. Inmiddels bestaat het evenementenbureau al 35 jaar. “Wij zijn het oudste evenementen­bureau van Nederland. Dat we al zo lang bestaan, komt omdat we ons bezighouden met de kansen en mogelijkheden van lokale samenwerkingen in plaats van alleen bezig te zijn met omzet en eigen belang. Elkaar opdrachten gunnen en delen is wat mij betreft de basis van gezond ondernemen. Dat betekent onder andere transparant zijn naar elkaar over waar je expertise ligt en soms zelfs open kaart spelen over je in­ en verkoopprijs.”

Meer informatie over DB Evenementen kijk dan op dbevenementen.nl

Meer lezen? Klik dan hier en lees verder op pagina 32 & 33 van LEVEN! Magazine #41