December is dé cadeauperiode van het jaar en Den Haag zit barstensvol lokale ondernemers die de leukste en lekkerste cadeaus aanbieden. Daarom zet Het Haags Retailpunt de lokale retailondernemers in de schijnwerpers met een opvallende publiekscampagne.

Misschien heb je er al een aantal gespot: etalageruiten die beplakt zijn met een enorme gouden strik en er uitzien als een aantrekkelijk ingepakt cadeau. Daar wil je gewoon naar binnen en dat is ook precies de bedoeling van de campagne ‘Den Haag pakt je in’ die Het Haags Retailpunt in samen­werking met de gemeente Den Haag is gestart om lokaal kopen te stimuleren. Nienke Veenstra van het Haags Retailpunt: “Wij willen de inwoners van Den Haag aanmoedigen om naast hun online aankopen bij de grote jongens, óók lokaal te blijven kopen. Het aanbod is enorm in de 68 winkelgebieden die deze fijne stad heeft.”

Haagse smaakmakers
Met de campagne worden de horeca- en retail onder­nemers gestimuleerd om zich te laten zien, en de consumenten aangespoord om dat leuke winkeltje om de hoek niet te vergeten. Het Haags Retailpunt is negen jaar geleden in het leven geroepen om winkelgebieden te helpen, onder andere bij BIZ trajecten en individuele ondernemers te onder­steunen. Nienke: “Veel kleine ondernemers staan er alleen voor. Wij faciliteren het delen van kennis, ervaring en inspiratie en bieden lokale ondernemers praktische hulp, bijvoorbeeld bij online marketing. Het zijn de smaakmakers van de Haagse winkelgebieden en die mogen niet uit het straatbeeld verdwijnen.”

Net dat beetje extra
De nadruk van de campagne ligt op de meerwaarde van de lokale ondernemers. Ze bieden méér dan alleen hun producten en service. Nienke: “Denk aan de kaasboer die precies weet welke kaas je lekker vindt, de speelgoedwinkel waar meegedacht wordt over het perfecte cadeautje en de wijnhandelaar die het verhaal achter de wijn vertelt, waardoor je er nog meer van geniet. Wethouder van economie Saskia Bruines noemt ze niet voor niets onze ‘lokale helden’. Hun betrokkenheid, deskundigheid en inzet maken het verschil, juist in deze tijden.”

Meedoen? Kijk op www.denhaagpaktjein.nl voor meer informatie.

Meer lezen? Klik dan hier en lees verder op pagina 50 t/m 51 van LEVEN! Magazine #49

Tekst: Lizzy de Wilde / Fotografie: Ron van Nieuwenburg