Patricia Cheung ontwikkelt met het bedrijf PLAN2000 tal van bijzondere panden in de Haagse regio. Topkwaliteit gaat hand in hand met de ideale indeling en een opvallende stijl: strak design met Oosterse en Arabische invloeden. “Met elk project tonen we meer lef.”
Wat is de overeenkomst tussen een garagebedrijf voor tweedehands auto’s, een verffabriek, een pakhuis voor oud-Indiëgangers, een bruidswinkel, waar in de Tweede Wereldoorlog raketten in de kelder lagen, en een jazzclub? Al deze Haagse panden werden door PLAN2000 getransformeerd tot woonhuis. En hoe!
Opvallende visie
Eigenaresse Patricia Cheung maakt het regelmatig mee dat mensen stilvallen als ze door één van de net opgeleverde panden dwalen. Het zijn dan ook geen standaardrenovaties die ze met haar team van PLAN2000 uitvoert. Cheung weet steeds het maximale uit een ruimte te halen. Met een feilloos inzicht in de ideale indeling maakt ze van elk pand een unieke woning. Door haar eigen stijl, waarin ze strak design combineert met warme Oosterse en Arabische invloeden, voelt het direct als thuis.
Patricia Cheung: “Ik noem mijn werk weleens de erfenis van mijn vader, Kung Wha Cheung. In de jaren 60 creëerde hij in ons rijtjeshuis een extra kamer door de kelder uit te graven. Dat werd thuis de meest bijzondere ruimte; hij noemde het Kamer 2000. Deze ruimte had de meest futuristische en stijlvolle snufjes, zoals in een James Bond-film. Vandaar dat ik koos voor PLAN2000 als bedrijfsnaam en het logo 2K. Met elk project gaan we een stap verder en tonen we meer lef. Of het nu gaat om een pand van drie of negen ton, er gaat net zoveel liefde en aandacht naar uit.”
Geen concessies
“Wij bouwen wat mensen willen, maar zelf niet durven,” stelt Patricia. “Onze werkwijze is als volgt: wij zoeken een pand, kopen dat aan en nemen het compleet onder handen. Zonder concessies te doen aan kwaliteit en interieur. Vaak met een knipoog naar de voormalige functie. We werken met teams van vijf aannemers die het net als wij een uitdaging vinden om een stapje extra te zetten. Samen realiseren we dromen. Pas als het helemaal klaar is, zoeken we een koper. Als een geïnteresseerde toch liever een standaardkeuken wil of een witte in plaats van de door mij gekozen donkere wand, dan gaat de koop niet door. We willen echt een statement maken.”
Wie de beelden van de recente projecten ziet, zal dat beamen. Het spel van licht en materialen valt direct op. En de onconventionele keuze om bijvoorbeeld de sportauto niet achter een muur te verbergen maar onderdeel te laten zijn van het interieur. Patricia heeft duidelijk een goed oog voor details en een voorliefde voor badkamers en toiletten. Ook de kleurkeuze is zacht gezegd gewaagd. Wie door de stad loopt en een opvallende moderne gevel ziet, zou best weleens voor een Plan2000-pand kunnen staan. Met de gevel laat Patricia een visitekaartje achter.
Lees meer over Plan2000 op www.plan2000.nl
Meer lezen? Klik dan hier en lees verder op pagina 90 t/m 95 van LEVEN! Magazine #42