Profuomo heeft aan het Noordeinde in Den Haag een derde brandstore geopend. Na een eerste winkel in de P.C. Hooftstraat in Amsterdam, een Profuomo store op de Meent in Rotterdam wordt nu Den Haag verrijkt met een totale look voor de moderne man.

Profuomo is het luxe mannenmerk van het Nederlandse familiebedrijf Micro Fashion dat al in 1934 is opgericht door Heinz Michaelis in Rotterdam. Zijn doel was om met Italiaanse hoogwaardige stoffen, dassen- en accessoirecollecties te creëren, waarmee mannen goed voor de dag komen. Het maken van kwaliteitskleding met speciale aandacht voor elk detail wordt vandaag de dag voortgezet door alweer de derde generatie van dit familiebedrijf. Eigenaar Sarah Brandsma is samen met CEO Harry van der Zee verantwoordelijk voor het verder wereldwijd uitbouwen en zichtbaar maken van het merk. Het fashionlabel is de afgelopen jaren uitgegroeid naar een prachtige formule met een totale look voor de moderne man. Harry van der Zee: “De volledige kledinglijn wordt gemaakt met de mooiste stoffen van de allerbeste Italiaanse en Japanse wevers in een betaalbare topkwaliteit. Comfort is tegenwoordig een belangrijke factor in de mode. Daarom voelen alle Profuomo shirts, colberts, jasjes, truien (knitwear) en buitenjassen (outerwear) heel soepel en comfortabel aan. Door de luxe en geklede uitstraling en de maximale bewegingsvrijheid is onze kleding voor vele gelegenheden geschikt.”

Kosmopolitisch georiënteerd

“Het segment van traditionele en heel formele kleding staat al een tijdje onder druk. Wij brengen met Profuomo kwaliteitskleding voor de moderne man. Dit merk is kosmopolitisch ingesteld en met invloeden uit de hele wereld brengen wij een innovatief product dat past in de huidige tijdgeest. Mensen willen nog steeds goed gekleed en representatief voor de dag komen, maar kiezen steeds vaker voor smart casual en active wear. Met Profuomo spelen wij daarop in en zie je er als man goed uit én heb je alle bewegingsvrijheid. Door toepassing van innovatieve technieken, vaak afkomstig uit de sportswear, brengen wij moderne producten, met een verrassend draagcomfort en hoge kwaliteit. Ook duurzaamheid is gelukkig een steeds belangrijkere factor in de modewereld. Wij onderkennen dit belang en hebben om die reden het Convenant voor duurzame Kleding en Textiel ondertekend. Hiermee zetten wij ons volop in om producten op de markt te brengen die goed zijn voor mens, dier en milieu. Ontdek de collectie en laat je met een goed gevoel inspireren in een van onze brandstores of andere verkooppunten zoals de Bijenkorf, The Society Shop en nog meer mooie herenzaken.”

Ultieme merkbeleving

“Met de allure van het Noordeinde willen wij als Haagse inwoners met deze nieuwste brandstore Den Haag de totale merkbeleving laten ervaren. Profuomo is ingericht met een nieuw interieur­concept in de Bauhaus-stijl met strakke lijnen. Hierin komt het merk, maar vooral het product, goed uit. In een oogopslag kun je hier een hele garderobe samenstellen. Onze vakmensen helpen graag en wij waarderen de waardevolle feedback van onze klanten.” Naast de beschikbaarheid in fysieke winkels is Profuomo ook online de wereld aan het veroveren. De strategie voor de komende jaren is gericht op groei in zowel binnen- als buitenland.

Lees meer over Profuomo op www.profuomo.com

Meer lezen? Klik dan hier en lees verder op pagina 82 & 83 van LEVEN! Magazine #43

REAGEER