Met meer dan 150 leden, partners en premium members is Business Netwerk Haaglanden de sterkst groeiende netwerkorganisatie uit de regio. Het einde van de coronapandemie betekent voor dit netwerk een start van mooie live-netwerkbijeenkomsten.

Tijdens de coronapandemie is het netwerk flink gegroeid. Door de creatieve initiatieven is het aantal leden zo goed als verdubbeld. “Ondernemers waren in deze periode op zoek naar verbinding met anderen”, aldus initiatiefnemers Steven Corijn en Leonard van Spronsen. “Ondanks het feit dat de restaurants, cafés en andere evenementenlocaties dicht waren, brachten we leden met elkaar in contact. Met elkaar moesten we kijken naar de mogelijkheden die er waren. In plaats van een diner aan tafel werd er onder andere gewandeld met take-away food. Ook zo’n wandeling past bij de visie van Business Netwerk Haaglanden. Het doel van het netwerk is om bedrijven en organisatie met elkaar te verbinden en samen te laten werken.”

Events en businesskringen
Tijdens de verschillende evenementen van de netwerk­organisatie is het druk. Zo schoven bij de laatste editie van ‘Dineren met Directeuren’ bijna honderd ondernemers aan bij het diner. “Cruciaal is een goede tafelindeling”, vertelt Corijn. “Tussen de gangen door wordt er gewisseld van plek en zijn er ludieke pitches en interviews. Bij die stukjes zorgen we voor een goede combinatie tussen humor en inhoud. We organiseren onze diners altijd op toplocaties in de regio. Met onze events willen we een ontspannen sfeer creëren. We streven naar goede balans tussen zakelijk en vermaak.” Twee jaar geleden zijn de businesskringen opgericht. Deze drie succesvolle groepen bestaan uit ongeveer twintig leden per groep. Eén keer per maand komen deze bij elkaar tijdens een lunchsessie op locatie van een van de deelnemers. Door regelmatig samen te komen en te zorgen voor wederzijdse verdieping, ontstaat een teamgevoel om elkaar als onder­nemer verder te helpen.

Netwerkreis
Begin april ging de netwerkorganisatie op Businesstrip naar de Duitse stad Hamburg. “Hiervoor moesten leden zich inschrijven”, vertelt Van Spronsen. “Binnen no-time zat het vol en moesten we een wachtlijst maken. Het liefst neem je iedereen mee op zo’n zakenreis, maar je wilt de kwaliteit garanderen en het overzicht bewaren.” In Hamburg waren er verschillende activiteiten georganiseerd. Zowel een Duitse avond in het Hofbräuhaus, een voetbalwedstrijd van HSV en een boottour maakten onderdeel uit van het programma. De deelnemers aan de business trip hebben volop genoten van de stad en elkaars gezelligheid. Volgend jaar hoopt BNH naar een andere stad te gaan.

Toekomst
Komende jaren hoopt het netwerk de samenwerkingen te continueren en mooie bedrijven uit de regio aan het netwerk toe te voegen. ‘’Een mooi voorbeeld is de samenwerking met het magazine LEVEN!’’, aldus Van Spronsen. ‘’Voor onze leden is dit magazine dé manier om te communiceren met zakenrelaties en hun klanten. Ook willen we in de toekomst startende jonge ondernemers toegang bieden tot het netwerk. Er zit zoveel expertise binnen BNH, dat kan hen veel kennis en contacten opleveren.’’

Een goed netwerk is volgens Van Spronsen essentieel voor een ondernemer. “Vandaar: Als netwerken om business draait…!”

Business Netwerk Haaglanden
T 06 54 37 36 27
www.businessnetwerkhaaglanden.nl

Meer lezen? Klik dan hier en lees verder op pagina 118 t/m 119 van LEVEN! Magazine #50

Tekst: Lisanne van Spronsen / Fotografie: Marjan van Berkel (portret)